free glitter text and family website at FamilyLobby.com

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, March 1, 2011

Tempahan My Mom, Taman Desawira.


Salam kasih sayang =)

creme puff ni dibuat selaju lipas kudung, sebab nak kejo masa nak gi kenduri pukul 2 petangnya. cadang pagi ahad lepas anto kek k.dayah kat umah dia, ingat nak lepak2 kejap kat kedai mak. borak 2 jam. dah mak ngajak gi umah mak mizah, (mak sedara aku yang sogeh tu.. sogeh tu dalam bahasa jawa means kaya raya yang tuan2 n puan2). dalam dok borak2 tu, tetiba mulut aku ni tercakap bila agaknya aku leh buat creme puff nenek. ha, time tu mak suh buat creme puff, sekali buat dapat 60 bijik. so, mak bahagi2kan antara dia, mak mizah, nenek dan kakak aku. tu yang aku terus beli2 barang2 nak buat creme puff kat kedai mak.
nenek aku dah pesan kalo ada orang order creme puff dia nak 20 ketoi. nak tunggu orang order tah bila, suh kite pon kalo leh takmau la lengah2. tu yang mak suh buat terus. nenek aku ni dah teringin nak makan sangat creme puff yang aku buat. aritu mak beli tapi nenek dapat makan 2 ketoi je, karang cucu2 kecik len pon nak jugak.manalah puas kan, benda sedap ni kite kena makan banyak2 sampai kenyang.  nenek aku ni kalo ada, memang sumer dia nak sharing. tulah dia nenekku yang comel dan baik ati. ermm.. cayang kat nenek! Semoga atok nenek panjang umur, sempat tengok cicit sulung dia ni. aku pon dah nak bersalin lagi 5 minggu ni, perghh menunggu dengan debarnya. last week masa jumpa doang kat kampung rasa sedih lak bila atok cakap dia pon dah tak mintak apa2 lagi, dapat tengok cicit dia ni pon alhamdullilah. tok, jangan cakap camtu. sedih kitorang taw.. ='(

ok. pas balik dari kenduri, creme puff tu passing je kat kakak aku. ikutkan mak dia nak nyinggah tengok nenek tapi dah petang sangat sebab bawak mak buyung ni yang takleh kat luar lebih dari waktu maghrib, kene kuarantin kat umah. hehe....

ok tenkiu everybody. mak dan adik beradik. sayang korang sumer!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...