free glitter text and family website at FamilyLobby.com

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, December 22, 2010

Baking Class - Pelbagai jenis roti lembut dan gebu.

proses membuat roti.

gambo atas: masing2 leka dan teruja nak menghasilkan roti yang cantik.
gambo bawah kiri: adunan mexico topping / roti boy.
gambo bawah kanan: bergambo dengan roti yang baru keluar dari oven. masih berasap lagi u!

ni le rupanya roti yang sedap lagi gebu tu. doang memang puas belajo buat roti arini sebab 10 jenis aku bagi dengan extra 3 doh suke ati doang le nak buat yang mana. rezeki doang adik beradik. =)

amboi memasing laju je menapau. kene pulak kelas time tengah hujan, seronok la balik rumah dapat minum petang dengan roti panas.

along ngan angah ceria bersama hasil keje masing2.

yang ni hasil keje cikgu yang mengajar. pengalaman "40" thn nih... =) haha!

Salam kasih sayang =)

kelas buat roti yang dijalankan semalam sukses nampaknya dengan kedatangan along dan angah yang merupakan adik beradik dari jenjarom. along (miza) yang pada mulanya dah book awal tarikh untuk kelas cupcake menukar kepada kelas roti. kelas yang bermula pada pukul 2 petang berjalan tanpa masalah sebab kedua2nya ceria dan excited sebab nilah kali pertama doang buat roti. kali ni, aku dengan baik hatinya menawarkan 10 jenis bentuk roti yang boleh dibuat jualan seperti mana aku buat jualan kat luar. miza yang ringan mulut ni banyak ceritanya. aku ada juga bagi cadangan kat mana dia boleh dapatkan equipment seperti oven dan mixer dan bahan2 mentah. kelas tak lama sangat sebab pukul 5.30 ptg dah settle, maknanya kelas berlangsung dengan lancar. cuma masa berhenti rehat agak lama sebab sementara nak menunggu fementation, kitorang juz sembang2 minum air kelapa dan pisang goreng sambil tgk "putera katak". haha.. bole ker? sebaik saja roti dah ready utk dibakar, miza yang memang nak sangat belajar buat roti boy teruja bila aku tunjukkan cara nak hias topping atas roti. sebaik saja roti dibakar (ehh.. rasanya sebelum roti masuk oven lagi, doang berdua dah sebok bergambo2 ngan produk masing2...). tapi yang lepas bakar tu lagi doang seronok dan sempat merasa pizza bunga di kongsi berdua. bila teringat doang seronok gile dapat makan roti yang sedap dan lembut macam tu teringat masa aku mula2 belajar dengan cikgu aku, lisa si chinese indonesian (kelas mahal gile beb, tapi puas ati sebab roti aku paling diingati) punyalah suke aku sebab dapat resepi terbaik yang aku dah lama carik2 selama ni. tq to my mom lah sebab encourage aku kesana. missed that moment!

utk along dan angah.. thx sebab minta di adakan kelas membuat roti ni walaupun pada hari bekerja. kepada yang lain2 minta kelas on weekend, tunggu ye.. class will be running pretty soon. =)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...